Oticon RemoteCare - pomoc

Oticon RemoteCare umożliwia prowadzenie wirtualnych wizyt z pacjentami
w trakcie których można zdalnie dostosować aparaty słuchowe.

Na tej stronie możesz znaleźć przydatne informacje w przygotowaniu pacjenta do sesji,  zapoznać się ze wskazówkami dotyczącymi rozwiązywania problemów oraz przeczytać najczęściej zadawane pytania.

 

video-about-oticon-remotecare

  • Kwalifikacja pacjenta

    Wypełnij arkusz kwalifikacji

    Przejdź do sekcji

  • Przygotowanie pacjenta do sesji. 

    Przygotowanie  protetyka
    słuchu do sesji.

    Przejdź do sekcji


  • Zapoznaj się z zaleceniami

    Rozpocznij zdalną wizytę Oticon RemoteCare

    Przejdź do sekcji

  • Podczas sesji

    Po zakończeniu sesji

    Przejdź do sekcji

Zapoznaj się z instrukcją obsługi i kwestionariuszem pacjenta. 
Przejdź do centrum pobierania

 

Przydatne linki dla pacjenta – pomóż pacjentowi zacząć korzystać z aplikacji

Przewodniki obsługi aplikacji dla iPhone, iPad i systemu Android
Lista czynności dotycząca przygotowania pacjenta
Strona wsparcia technicznego dla użytkowników aparatów słuchowych

 

Dowiedz się czy dany pacjent odniesie korzyść z zastosowania aplikacji Oticon RemoteCare.

Zanim zaoferujesz pacjentowi możliwość zdalnej konsultacji oceń, czy w przypadku tego pacjenta można zastosować to rozwiązanie.

  • > Kwalifikacja pacjenta

    Oto lista kryteriów, które każdy pacjent musi spełnić, aby móc korzystać z Oticon RemoteCare.

     

    Pacjent musi:

     

    1. Mieć ukończone 18 lat (być pełnoletni).

    2. Posiadać aktywny adres e-mail.

    3. Posiadać kompatybilny aparat słuchowy/aparaty słuchowe, Wykaz kompatybilnych aparatów słuchowych.

    4. Posiadać dostęp do stabilnego połączenia internetowego, odpowiedniego zarówno do przesyłania dźwięku, jak i obrazu, o zalecanej minimalnej prędkości 1/1 Mbit/s.

    5. Posiadać kompatybilne urządzenie mobilne Lista kompatybilnych urządzeń.

    6. Mieć następujące umiejętności:

    na swoim urządzeniu iPhone, iPad lub urządzeniu z systemem Android potrafi używać aplikacji, odbierać/wysyłać wiadomości e-mail oraz wie, jak połączyć się z Wi-Fi.

  • > Wypełnij ankietę

    Kwalifikację każdego pacjenta przeprowadzasz, korzystając z arkusza kwalifikacja pacjenta Oticon RemoteCare.

    Pobierz arkusz kwalifikacja pacjenta Oticon RemoteCare.

  • > Przygotuj pacjenta (podczas wizyty w gabinecie)

    Gdy pacjent jest w gabinecie, ważne jest, by upewnić się, że urządzenia pacjenta są odpowiednio skonfigurowane i przygotowane do zdalnej wizyty.

    Aby mieć pewność, że pacjent jest przygotowany do używania Oticon RemoteCare, zalecamy:

     

    Materiały do udostępnienia

    Wydrukuj i przekaż pacjentowi następujące materiały:

     

    Instrukcja obsługi aplikacji Oticon Companion na urządzeniach iPhone, iPad oraz urządzeniach z systemem Android

    Lista czynności dla pacjenta

      

      

    Pokaż pacjentowi stronę internetową wsparcia technicznego dotyczacego Oticon RemoteCare przeznaczoną dla użytkowników aparatów słuchowych.

     

    Pobieranie i konfigurowanie aplikacji

    Pomóż pacjentowi pobrać aplikację Oticon Companion na jego urządzenie mobilne. Pomóż pacjentowi założyć konto Oticon (jeśli jeszcze go nie ma) i sparować aparat słuchowy/aparaty słuchowe pacjenta z jego telefonem komórkowym.

     

     

     Pamiętaj, żeby:

    • Zanotować adres e-mail pacjenta (pamiętaj, żeby sprawdzić, czy podany adres e-mail jest taki sam jak ten, za pomocą którego pacjent będzie się logował do aplikacji).

    • Odbyć razem z pacjentem krótką wizytę Oticon RemoteCare i pokazać, jak korzystać z aplikacji Oticon Companion.

    • Ustalić termin pierwszej wizyty Oticon RemoteCare.

  • > Przygotuj gabinet

    Wymagania techniczne:

    • kamera w komputerze lub kamera zewnętrzna (kamera internetowa),

    • mikrofon i głośniki lub zestaw słuchawkowy,

    • Internet o zalecanej minimalnej prędkości 1/1 Mbit/s,

    • Internet Explorer 11 (wymagana do zarejestrowania się),

    • konto e-mail.

     

    Przygotuj się do używania Oticon RemoteCare

    1. Utwórz konto RemoteCare.

    2. Otwórz wiadomość e-mail z zaproszeniem do Oticon RemoteCare wysłaną przez Twojego lokalnego przedstawiciela i postępuj zgodnie z instrukcjami.

    3. Uruchom Oticon RemoteCare w Oticon Genie 2.

     

    Przygotuj miejsce pracy

    Przed użyciem Oticon RemoteCare upewnij się, że spełnione są następujące wymagania:

    • Tło widoczne w kamerze jest przygotowane tak, aby zawierało jak najmniej obiektów mogących rozpraszać pacjenta (jeśli to możliwe, unikaj okien i miejsc, gdzie wiele się dzieje).

    • W wybranym miejscu jest cicho a ewentualne zakłócenia dźwiękowe są minimalne.

    • Wszystkie wymagania techniczne są spełnione.

  • > Krok 1: Zapoznaj się z zaleceniami

    Przed sesją

    • Sprawdź, czy kamera w komputerze, mikrofon i głośniki działają.

    • Bądź blisko mikrofonu, aby uzyskać jak najlepszą jakość dźwięku (zalecany zestaw słuchawkowy).

    • Usiądź przed kamerą tak, aby pacjent wyraźnie widział Twoją twarz i usta.

     

    Na początku sesji

    • Upewnij się, czy pacjent dobrze Cię widzi i słyszy.

    • Sprawdź, czy pacjent wykonał czynności z listy czynności dla pacjenta

    • Upewnij się, że pacjent ma w aparatach słuchowych nowe baterie/w pełni naładowane akumulatory.

    (W przypadku pacjenta z ładowalnymi aparatami słuchowymi: upewnij się, że pacjent ma ładowarkę w zasięgu ręki.)

    • Upewnij się, że pacjent naładował w pełni swoje urządzenie mobilne lub, że jest ono podłączone do źródła zasilania.

     

    Podczas sesji

    • Staraj się nie szeleścić papierami podczas sesji, ponieważ taki hałas może wpływać negatywnie na jakość dźwięku.

    • Mów wyraźnie, normalnym tonem, regularnie upewniając się, czy pacjent nie ma żadnych problemów z połączeniem lub z dźwiękiem.

    • Oceń ogólne doświadczenie pacjenta w używaniu aparatu słuchowego/aparatów słuchowych.

    • Na podstawie oceny klinicznej określ, czy konieczna jest wizyta pacjenta w gabinecie (np. czy trzeba wykonać np. otoskopię).

     

    Po zakończeniu sesji

    • Poinformuj pacjenta, że to Ty powinieneś zakończyć sesję, aby upewnić się, że wszystkie niezbędne aktualizacje zostały przeprowadzone i zapisane poprawnie.

    • Tuż przed zakończeniem sesji: powiedz pacjentowi, że rozmowa wideo zostanie zakończona i poinformuj go, że po zakończeniu wizyty może po prostu zamknąć aplikację mobilną i korzystać z aparatów słuchowych tak jak zwykle.

     

  • > Krok 2: Rozpocznij zdalną wizytę Oticon RemoteCare

    Aby dowiedzieć się, jak uruchomić Oticon RemoteCare, zalogować się, przeprowadzić zdalną wizytę, przeprowadzić dopasowanie, przesłać nowe ustawienia
    do aparatów słuchowych pacjenta i zakończyć wizytę – zapoznaj się z sekcją RemoteCare w „Instrukcji obsługi Oticon Genie 2”.

     

    Pobierz „Instrukcję obsługi Oticon Genie 2”

  • > Nie widzę siebie w Oticon Genie 2 (mój pacjent również mnie nie widzi na swoim urządzeniu).

    • Upewnij się, czy nie wyłączyłeś swojej kamery w Komunikatorze RemoteCare.

     

    • Upewnij się, że kamera nie jest zasłonięta.

     

    • Upewnij się, że Twoja preferowana kamera jest jedyną podłączoną do komputera; jeśli nie jest, odłącz wszystkie zewnętrzne kamery, których nie chcesz używać podczas wizyty RemoteCare, a następnie uruchom ponownie program Oticon Genie 2.

     

    • Odśwież połączenie wideo, naciskając przycisk odświeżania wideo w prawym górnym rogu Komunikatora RemoteCare.

     

    • Upewnij się, że nie są uruchomione żadne inne programy wykorzystujące transmisję wideo (np. Skype); jeśli są, zamknij je i uruchom ponownie program Oticon Genie 2.

  • > Podczas transmisji wideo jakość mojego połączenia jest bardzo słaba.

    Jest to związane z jakością Twojej kamery internetowej. Możesz rozważyć zmianę swojej kamery internetowej na lepszą.

  • > Podczas transmisji wideo jakość połączenia mojego pacjenta jest bardzo słaba.

    Albo Twój pacjent ma łącze internetowe, którego prędkość wysyłania jest mniejsza niż minimalne zalecane 1/1 Mbit/s, albo Twoje łącze internetowe ma prędkość pobierania mniejszą niż minimalne zalecane 1/1 Mbit/s.

     

    Jeżeli jakość połączenia wideo jest bardzo niska, poproś swojego pacjenta o wyłączenie wideo, a następnie wyłącz własne wideo; kontynuujcie wizytę za pomocą rozmowy audio i czatu tekstowego.

  • > Widzę tylko siebie w Oticon Genie 2, nie ma przesyłania wideo/audio od mojego pacjenta.

    • Odśwież połączenie wideo, naciskając przycisk odświeżania wideo w prawym górnym rogu Komunikatora RemoteCare.

     

    • Upewnij się, że pacjent nie wyłączył funkcji wideo w aplikacji Oticon Companion.

     

    • Upewnij się, że pacjent zezwolił aplikacji Oticon Companion na korzystanie z aparatu i mikrofonu:

     

    – iPhone® i iPad®: można to sprawdzić w: Ustawienia >Companion
    – dla urządzeń z systemem Android: można to sprawdzić w: Ustawienia > Aplikacje > Companion > Uprawnienia

     

    • Upewnij się, że pacjent nie włączył żadnego trybu oszczędzania baterii w swoim urządzeniu.

     

    Uwaga: Zmiana ustawień podczas wizyty spowoduje ponowne uruchomienie aplikacji Oticon Companion.

  • > Nie słyszę pacjenta/brak przesyłania dźwięku od pacjenta.

    • Upewnij się, że głośniki i komputer nie są wyciszone lub ustawione na minimalną głośność.

     

    • Upewnij się, że użytkownik zezwolił aplikacji Oticon Companion na używanie swojego mikrofonu.

     

    – dla iPhone i iPad: można to sprawdzić w: Ustawienia >Companion

    – dla urządzeń z systemem Android: można to sprawdzić w: Ustawienia > Aplikacje > Companion> Uprawnienia

     

    Uwaga: Zmiana ustawień podczas wizyty spowoduje ponowne uruchomienie aplikacji Oticon Companion.

  • > Oticon Genie 2 nie może połączyć się z aparatem słuchowym/aparatami słuchowymi mojego pacjenta (błąd komunikacji).

    • Sprawdź, czy pacjent postępował zgodnie z instrukcją dotyczącą przygotowania do wizyty (włączona funkcja Bluetooth®, aparaty słuchowe sparowane z urządzeniem przenośnym, nowe baterie/całkowicie naładowany akumulator w aparacie itd.).

     

    • Przejdź do ekranu „RODZINA” lub „WYBÓR” i połącz aparaty słuchowe. Po połączeniu, przejdź do ekranu „DOPASOWANIE”.

     

    • Jeżeli problem nadal występuje, zarówno Ty, jak i pacjent musicie zrestartować wizytę:

    – pacjent: Wyłączyć urządzenie mobilne, zrestartować je, a następnie otworzyć aplikację Oticon Companion i ponownie rozpocząć wizytę.

    – protetyk słuchu: Zamknąć program Oticon Genie 2 i otworzyć go ponownie, a następnie ponownie rozpocząć sesję.

  • > Program Oticon Genie 2 pyta, czy chcę użyć ustawień z aparatu słuchowego/aparatów słuchowych, czy z programu Oticon Genie 2, chociaż ustawienia w programie i w aparatach powinny takie same.

    Jeżeli ustawienia zostały pomyślnie przesłane do aparatów słuchowych, ale coś poszło nie tak w programie Oticon Genie 2, to zmienione ustawienia są zapisane w aparatach słuchowych, ale nie w programie Oticon Genie 2. Podczas kolejnej wizyty wyświetli się wyskakujące okienko z komunikatem informującym o niezgodności ustawień zapisanych w programie i ustawień zapisanych w aparatach.

     

    W tym oknie zawsze powinieneś wybrać ustawienia aparatów słuchowych, chyba że masz pewność, że w Oticon Genie 2 dokonałeś zmian, które są zapisane w programie, ale nie zostały jeszcze przesłane do aparatów słuchowych.

  • > Sesja zakończyła się nagle, bez wcześniejszego uzgodnienia między mną a pacjentem.

    Spróbuj ponownie dołączyć do sesji. Jeżeli pacjent rozłączył się, a spodziewasz się, że będzie próbował wznowić sesję, poczekaj, aż ponownie dołączy do spotkania.

    Jeżeli nie możesz ponownie nawiązać połączenia, skontaktuj się z pacjentem i umów się na nowe spotkanie.

    Bez względu na to, czy uda Wam się ponownie połączyć, pamiętaj, że aparaty słuchowe są sprawne i można ich używać. Aparaty słuchowe zawierają ostatnio wysłane ustawienia (lub ustawienia z pierwszego dopasowania, jeśli nie wysłałeś żadnych ustawień).

  • > Wydaje się, że aparat słuchowy/aparaty słuchowe nie działają prawidłowo po zakończeniu sesji.

    Poproś pacjenta, by:

     

    • Upewnił się, że Bluetooth w jego urządzeniu mobilnym jest włączony.

     

    • Upewnił się, że w jego aparacie słuchowym/aparatach słuchowych są nowe baterie lub w pełni naładowane akumulatory.

     

    • Upewnił się, że aparat słuchowy/aparaty słuchowe są sparowane z urządzeniem mobilnym.

     

    • Uruchomił ponownie aplikację Oticon RemoteCare i przeszedł do rozdziału „Łączenie z aparatami słuchowymi”.

     

    • Jeżeli w aplikacji uruchomiony zostanie tryb odzyskiwania, należy postępować zgodnie z instrukcjami w aplikacji.

     

    Jeżeli aparat słuchowy/aparaty słuchowe nadal nie działają tak, jak powinny i pacjent nie może z nich dłużej korzystać, obowiązują standardowe zasady gwarancji oraz zwrotu aparatów słuchowych.

Portal administracyjny Oticon RemoteCare

Przejdź do portalu